Full Thread: VNN Kroeg
View Single Post
Old January 13th, 2019 #64
Bertus
Realist
 
Join Date: Dec 2018
Posts: 180
Default

Ja, weer veel commentaar vergezeld van een kindertekening, maar geen visie....of het moet het 'uittrappen van de jood zijn'? Uitstekende visie Johan

Ik weet inderdaad niets van jouw verleden en wat je daarin hebt uitgespookt, maar succes heeft het in ieder geval niet gehad want alle joden zitten nog op hun plaats, het land stroomde afgelopen jaar nog voller met asielzoekers (x 2 want vergeet de nareizigers niet), belastingen en zorgpremie stegen gewoon door. Maar misschien heb je nog iets nieuws in de 'hoge hoed' voor 2019?
Wat ikzelf heb gedaan? In de afgelopen decennia waarschijnlijk in mindere of meerdere mate hetzelfde als wat jij deed/doet, echter ook zonder constructief succes. Dat heeft mijn visie veranderd: het moet anders, anders gebeurd er niks.

En ja, ik blijf meedoen en stemmen om dat ik ervan overtuigd ben dat we een gewapende strijd altijd verliezen. Het systeem zal van binnenuit opgeblazen moeten worden en dat betekend op dit moment het FvD steunen in de punten die ik in mij vorige post aanhaalde. Ik weet; het is niet 100% gelijksluitend met 'onze' visie, maar het het is iets van een goede richting.

Als laatste wil ik je nog wijzen op een artikel in De Volkskrant van november 2018: Hoe alt-right online Jodenhaat verspreidt

Quote:
Antisemitisch terrein

Wie de Nederlandse /pol/ op 4chan bezoekt – ook wel /polder/ genoemd – weet onmiddellijk dat hij antisemitisch terrein betreedt. ‘Joden niet toegestaan’, staat er in het introductieveld. Ook in de discussies, dagelijks gaat het om honderden reacties, is de Jodenhaat nooit ver weg. Regelmatig wordt er gerefereerd aan ‘JQ’, kort voor Jewish Question, waarmee men verwijst naar de overtuiging dat Joden een onevenredige hoeveelheid controle hebben over de media, de zakenwereld en politiek, en de vraag stelt hoe dat probleem moet worden opgelost. Onlangs nog vond een gebruiker het interessant om de voorpagina van Storm, blad der Nederlandsche SS (de editie van 25 september 1942) op het forum te plaatsen.

Telkens valt op hoeveel aandacht er uitgaat naar FvD-politicus Baudet. Zo worden zijn opmerkingen over Soros met groot enthousiasme onthaald, maar moet hij niet zo lang doordrammen over ‘klimaat bullshit’, ook al zo’n constructie van ‘de Jood’.

In een andere discussie schetst een gebruiker de beperkingen van FvD als hij de vraag opwerpt of er nog hoop is voor ‘de remigratie’, opdat alle niet-witte mensen vertrekken. ‘Ik weet zeker dat Thierry een Blanke Nationalist is, de vraag is of hij de grootste partij kan worden (sic).’ Meer dan 15 zetels voor FvD zit er volgens hem niet in. Een meerderheid voor remigratie, een Nexit of een islamverbod zal er langs deze weg dan ook niet komen, vreest hij. ‘De enige hoop die ik heb is een coup. Als je de cijfers van de oorlog kent, weet je dat er meer collaborateurs waren dan verzetsstrijders en dat 98 procent gewoon lekker de bezetting uitzat. Het enige wat ons kan tegenhouden is de (((VS))) of een toekomstig EU leger.’

Eenzelfde soort met Jodenhaat doorspekte politieke discussies vind je terug in afgeschermde groepen op Discord, een app waarin anoniem gechat kan worden. Een van de grotere is de Polder Discordgroep, waar circa honderd Nederlandse 4chan-leden zich verzamelen. Sommigen van hen bezochten weleens een lezing van studiegenootschap Erkenbrand, de belangrijkste representant van alt-rechts in Nederland. Anderen zijn volledig achter hun computer tot een extreemrechts gedachtengoed gekomen.

Grootste gemene deler is dat ze zich uitspreken voor Forum voor Democratie, al zijn er allerlei gradaties. Leden van jongerenafdeling JFvD, Thierry Baudet-fans, en zij die wensen dat de partij kritischer zou zijn over Israël lopen hier door elkaar heen. Soms plaatsen ze foto’s van de JFvD-evenementen die ze bezoeken, sommigen delen een foto van een FvD-lidmaatschapspas.

Het identificeren van ‘machtige Joden’ is een belangrijk tijdverdrijf in deze groep: Angela Merkel, Mark Zuckerberg, linkse activiste Anne Fleur Dekker, en sinds kort de Amerikaanse zangeres Taylor Swift, in wie alt-right eerder een bondgenoot meende te zien, maar die nu als verrader wordt beschouwd omdat ze bij de midterms een Democratische kandidaat steunde. Ook al zijn ze niet allemaal Joods, ze bedienen zich wel van ‘Joodse manieren’ om blanke mensen te ondermijnen, is de redenering.
Het hele artikel vind je hier https://www.volkskrant.nl/nieuws-ach...eidt~b1714693/